Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Sekułowicz Małgorzata (1960- )
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Jastrzębski Bartosz
(1)
Kargul Józef (1936- )
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Mikołajczak-Woźniak Małgorzata
(1)
Męczkowska-Christiansen Astrid
(1)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(1)
Siarkiewicz Elżbieta (pedagogika)
(1)
Słowik Aneta (pedagogika)
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Zamorska Beata
(1)
Zych Adam A. (1945- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pedagogika
(4)
Nauczyciele
(3)
Wypalenie zawodowe
(2)
Agresywność
(1)
Aspiracje
(1)
Awans zawodowy
(1)
Blake, William (1757-1827)
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dzieci przewlekle chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dzieko niepełnosprawne
(1)
Emigracja
(1)
Emigranci
(1)
Intuicja
(1)
Kariera
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Ludzie starzy
(1)
Maciarz, Aleksandra (1937- )
(1)
Macierzyństwo
(1)
Migracje
(1)
Młodzież
(1)
Nadzieja
(1)
Nowotwór
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedeutologia
(1)
Poezja angielska
(1)
Poradnictwo
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestrzeń
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Ruchy
(1)
Stres
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wielokulturowość
(1)
Więź społeczna
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współpraca transgraniczna
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Temat: czas
1701-
(1)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Kolumbia
(1)
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Podręcznik
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Aneks.
Bibliogr. s. 217-230.
1. DLACZEGO PEDAGOGIKA WŁĄCZAJĄCA? * 1.1. Idea samostanowienia na tle przeobrażeń społecznych współczesnego świata * 1.2. Pedagogika włączająca – baza dla samostanowienia * 1.3. Złożoność zadań nauczyciela * 1.4. Miejsce dziecka * 2. KONSEKWENCJE PUŁAPEK CYWILIZACYJNYCH DLA ROZWOJU CZŁOWIEKA * 2.1. Skażone środowisko a problemy rozwoju dziecka * 2.2. Spłaszczenie czasowe – zaplątani w sieci * 2.3. Homo sapiens czy cyborg a „dzieci na miarę” * 2.3.1. Dziecko przed szklanym ekranem * 3. WSPÓŁCZESNA RODZINA W PRZECIĄGU * 3.1. Kryzys tożsamości i ról * 3.2. Instytucja niani – nieobecni rodzice * 3.3. Rodzina zagrożona wykluczeniem społecznym * 3.4. Rodzina niepełna * 3.5. Rodzina z problemem alkoholowym * 4. WCZESNY ROZWÓJ DZIECKA JAKO WYPADKOWA NAKŁADAJĄCYCH SIĘ, WZAJEMNYCH ODDZIAŁYWAŁ * 4.1. Więź dziecka z matką, konsekwencje osłabienia więzi * 4.2. Dojrzewanie procesów integracji sensorycznej i zakłócenia jej rozwoju * 4.3. Cały ten „bagaż” * 5. RÓŻNORODNOŚĆ W JEDNOŚCI, CZYLI „WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ” – WCZESNE MANIFESTACJE TRUDNOŚCI DZIECKA Z PUNKTU WIDZENIA ZADAŁ DLA NAUCZYCIELA * 5.1. Boję się, że będę się bać – o dzieciach zagrożonych fobią społeczną * 5.1.1. Dziecko z lękiem społecznym w kontaktach z innymi * 5.2. Krzywdzone dziecko – zaburzone zachowanie * 5.3. J eszcze raz, ale inaczej o dzieciach, które zostały pozbawione miłości (zaburzenia więzi i trudności dzieci adoptowanych) * 5.3.1. Co to jest zaburzenie więzi? * 5.3.2. Dziecko adoptowane w rodzinie * 5.4. Dzieci, które muszą pokonać chorobę (dziecko przewlekle chore w placówce edukacyjnej na przykładzie ucznia z cukrzycą) * 5.5. Gdy się wydaje, że dziecko mogłoby więcej, ale mu się nie chce. O „błaznach klasowych”, dzieciach niezgrabnych i „niesfornych” * 5.5.1. Dwie różne historie dzieci z cechami nadpobudliwości psychoruchowej * 8 DOSTRZEC DZIECKO z perspektywy edukacji włączającej * 5.6. „Czy można zerwać jabłko narysowane na papierze?” – w kręgu trudności * dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * 5.7. Dziwne i niepojęte dziecko z cechami autystycznymi (tytuł zapożyczony od Delacato 1995) * 5.8. O dzieciach, które się gubią w świecie znaczeń nadanych przez słowa * 5.9. Gdy świat nie ma kolorów. Dzieci niewidome i niedowidzące * 5.10. Ruchy, nad którymi nie ma kontroli * 6. ZNACZENIE WCZESNEGO ROZPOZNAWANIA TRUDNOŚCI DZIECKA DLA UKIERUNKOWANIA DALSZEGO POSTĘPOWANIA DIAGNOSTYCZNEGO * 6.1. Psychomotoryka – Nihil novi sub sole – a jednak * 6.2. Co może nam ujawnić uważna obserwacja dziecka? * 6.3. Możliwości badania rozwoju umysłowego, emocjonalnego dziecka i jego społecznej wzajemności * 6.3.1. Wybrane próby do badania rozwoju umysłowego dziecka * 6.3.2. Rozwój emocjonalny i społeczny oraz społeczna wzajemność * 6.4. Sekrety dziecka ukryte w rysunku * 6.5. Kogo chowasz pod swoim parasolem? – miejsce dziecka w grupie rówieśniczej * 6.6. Jeszcze o krok głębiej – wykorzystanie wybranych testów psychomotorycznych i psychopedagogicznych * 6.6.1. MOT 4 -6 (Motoriktest für vier – bis Sechsjährige Kinder), więcej niż przesiewowy test psychomotoryczny * 6.6.2. PST (Der Psychomotorische Screening Test), Psychomotoryczny test przesiewowy do badania dzieci 7 -8 lat * 6.6.3. Bateria metod oceny rozwoju psychofi zycznego dzieci pięcioletnich i sześcioletnich – wersja skrócona. Bateria – 5/6S * 7. WYBRANE METODY WSPIERANIA ROZWOJU DZIECKA Z PRZYKŁADOWYM ZASTOSOWANIEM * 7.1. Arteterapia * 7. 2. Relaksacja i joga * 7.3. Metoda M. i C. Knillów oraz Ruchu Rozwijającego W. Sherborne (MRR) * 7.4. Metoda Dobrego Startu (MDS) * 7.5. Zabawy społeczne * 7.6. Piłki edukacyjne „Edubal” * 7.7. Terapia więzi * 7.8. Psychomotoryka jako podróż w krainę wyobraźni * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * ANEKS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 02)
Wykaz aktów prawnych na stronie 204. Bibliografia na stronach 205-216.
Część I * Kompetencje nauczycieli jako kategoria pojęciowa współczesnej pedeutologii * Rozdział I * Teoretyczne aspekty kompetencji nauczycielskich * 1.1. Społeczno-kulturowy kontekst nabywania kompetencji nauczycielskich * 1.2. Szkolnictwo polskie po okresie wielkiej zmiany * 1.3. Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej * 1.4. Doskonalenie nauczycieli w świetle potrzeb i możliwości szkoły * 1.5. Założenia nabywania i doskonalenia kompetencji nauczycielskich * Rozdział II * Koncepcje nabywania kompetencji nauczycielskich * 2.1. Humanistyczny model nabywania kompetencji nauczycielskich * 2.2. Emancypacja poprzez edukację nauczycielską * 2.3. Refleksyjna praktyka w kształceniu nauczycieli * 2.4. Kompetencje pragmatyczne nauczycieli * 2.5. Kompetencje wynikające z etyki zawodowej * * Rozdział III * Nowe spojrzenie na rolę nauczyciela * 3.1. W poszukiwaniu profesjonalnych wizji zawodu nauczyciela * 3.2. Praktyka w kształceniu nauczycieli wspomagająca profesjonalizm w pracy pedagogicznej * 3.3. Nauczycielska samodzielność w sytuacjach nauczania * 3.4. Współczesne spojrzenie na rolę zawodową nauczyciela * Część II * Profesjonalizm, kompetencje, rola nauczyciela jako przedmiot badań nauk społecznych * Rozdział IV * Badania pedeutologiczne w kontekście zmiany społecznej * 4.1. Zmiany w badaniach społecznych * 4.2. Zmiana społeczna i jej znaczenie dla badań pedagogicznych * 4.3. Zmiana społeczna i jej znaczenie dla badań nauczycieli * * Rozdział V * Proces badawczy – założenia i realizacja * 5.1. Paradygmat interpretatywny i krytyczny * 5.2. W poszukiwaniu strategii badawczej * 5.3. Teoria ugruntowana jako praktyka badania jakościowego * 5.4. Cel i problematyka badawcza * 5.5. Postępowanie badawcze * 5.5.1. Dobór uczestników badań * 5.5.2. Metody i techniki badawcze * 5.6. Organizacja i teren badań * Część III * „Sami o sobie” nauczyciele w świetle przeprowadzonych badań * Rozdział VI * Droga do zawodu w narracjach nauczycieli * 6.1. Dlaczego ten zawód? * 6.2. Tradycja rodzinna – świadomy wybór czy determinizm sytuacyjny (?) * 6.3. Powołanie – między dziecięcym marzeniem a „dorosłą rzeczywistością” * 6.4. Autorytet – motywacje pozytywne i negatywne * 6.5. Między przypadkiem a koniecznością – różne drogi do zawodu * Rozdział VII * Nabywanie kompetencji zawodowych w świetle badań własnych * 7.1. Podstawy metodologiczne kompetencji zawodowych nauczycieli * 7.2. System edukacji a system kształcenia nauczycieli * 7.3. Nauczyciele w procesie doskonalenia zawodowego * 7.4. Nauczyciele o swoich kompetencjach zawodowych * Zamiast zakończenia – Samowiedza nauczycieli w świetle badań nad profesjonalizmem, kompetencjami i rolą * Wykaz aktów prawnych * Bibliografia * Załączniki * Ankieta do nauczycieli * Ankieta do dyrektorów szkół * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 6)
Bibliografia strony 275-282.
[.] Recenzowana książka jest oryginalnym studium empirycznym trudnej, opresyjnej relacji nauczyciel - uczeń, wynikającym z potrzeby zrozumienia medialnie nagłaśnianego, powierzchownie opisywanego i popkulturowo wyjaśnianego zjawiska narastającej agresji młodzieży. To znakomicie dobrany materiał faktograficzny, będący zapisem przykładów opresyjnych zachowań, do jakich dochodzi w polskiej szkole, a także pogłębiona, wielowątkowa interpretacja relacji, opisanych z punktu widzenia ucznia-sprawcy i nauczyciela-ofiary. Jednak dzięki bogatemu teoretycznemu zapleczu, bogactwie przywołanych wypowiedzi i opisanych zachowań każdy z nas - czytelników może role te w każdej chwili odwrócić. Jakimi jesteśmy wychowawcami, na co daliśmy przyzwolenie świadomie, a no co pozwalamy przez zaniechanie? Czy potrafimy jeszcze z młodymi stworzyć przestrzeń wspólnej uwagi? W tej oryginalnej, inspirującej do namysłu i dyskusji książce, pytanie jest punktem wyjścia, ale i punktem dojścia, co sprawia, że nie mamy wrażenia jakiejś eksperckości, jakiegoś zamknięcia w jednej tylko, dopuszczanej przez Autorkę interpretacji. Jest raczej odwrotnie. Proponowane przez nią konteksty rozumienia opresyjności otwierają na nowe pytania, nowe tropy, na myślenie, kto jest kim w edukacji szkolnej, kto jest dla kogo i co się stało/staje dzisiaj ze szkołą? Czytelnik zostaje z tymi pytaniami jako efektem lektury ciekawej, wartościowej, spójnej, oryginalnej, nowatorskiej metodologicznie, poznawczo i strukturalnie. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz, prof. DSW
WPROWADZENIE * Sytuacja problemowa * Medialny kontekst zjawiska * Zachowania opresyjne uczniów * Koncepcja i struktura badań nad szkolną opresją * CZĘŚĆ I * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE * ROZDZIAŁ 1. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA SONDAŻOWE. ANATOMIA WYDARZEŁ * Rozmiary opresyjnych zachowań * Formy uczniowskiej opresyjności * Uczucia i reakcje nauczycieli w sytuacji opresji * Reakcje klasy * Pomysły nauczycieli na przeciwdziałanie opresyjnym zachowaniom * ROZDZIAŁ 2. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA W TERENIE. KONTEKST ZJAWISKA * Opresyjni uczniowie opresyjnej szkoły * Nauczyciele prowokujący opresyjność uczniów * Nauczyciel kat * Nauczyciel ofiara * Nauczyciel widmo * Nauczyciel ziom * Obsada w roli * Opresyjność uczniów jako sygnał zakłóconej komunikacji w szkole * Zachowania komunikacyjne nauczycieli * Zachowania komunikacyjne uczniów * Komunikacyjne rozmijanie * Opresja zamiast dialogu * CZĘŚĆ II * PRÓBY INTERPRETACJI * ROZDZIAŁ 1. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ECHO NASZYCH CZASÓW * Opresyjność jako efekt społecznego zepsucia * Opresyjność jako przejaw życia „bez drogowskazów” * Kulturowe ADHD * Normalni niemoralni * Karykaturyzacja wolności * Deficyt samokontroli * „Odkotwiczeni” * ROZDZIAŁ 2. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ZNAK SIŁY MEDIALNYCH ODDZIAŁYWAŁ * Wychowankowie popkultury * Deformacja postrzegania * Lansowany styl bycia * Eskapizm * Przemoc oswojona * Komunikacyjne antywzory * Zwulgaryzowanie * Klonowanie medialnej rzeczywistości * ROZDZIAŁ 3. * OPRESYJNOŚĆ JAKO DESTRUKCYJNA PSOTA * Era dzikich GAN * „Zabawne gry” w rytmie fiesty * Moda na poniewieranie * Istota destrukcyjnej psoty * ROZDZIAŁ 4. * OPRESYJNOŚĆ JAKO FORMA ZDEGENEROWANEJ AUTOPREZENTACJI * Teraz JA! * „Osobowość castingowa” * Wszystko jest na sprzedaż * „Wyemituj siebie” * Prezentacja przez skandal * Deficyt uznania * Ekshibicjonizm w szkole * Istota zdegenerowanej autoprezentacji * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * PODZIĘKOWANIA
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56306 (1 egz.)
Kaucja: 34,44 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-256.
ROZDZIAŁ I. Rodzice dzieci z niepełnosprawnością w sytuacji stresu * 1. Wybrane koncepcje stresu * 2. Specyfika funkcjonowania rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju pod wpływem chronicznego stresu – utrudnienia, problemy, adaptacja * 3. Rodzaj zaburzenia w rozwoju u dziecka jako czynnik stresu rodzicielskiego * ROZDZIAŁ II. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * 1. Wybrane koncepcje radzenia sobie ze stresem * 1.1. Radzenie sobie ze stresem w ujęciu Lazarusa * 1.2. Teoria zasobów Hobfolla * 1.3. Koncepcja kosztów psychologicznych Ratajczak * 1.4. Koncepcja salutogenezy Antonovsky’ego * 1.5. Koncepcja resilience w radzeniu sobie ze stresem * 1.6. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie * 1.7. Rola czynników indywidualnych i sytuacyjnych dla przebiegu efektywności radzenia sobie * 2. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju – analiza wybranych badań * 2.1. Wsparcie społeczne i umiejscowienie kontroli jako moderatory stresu i radzenia sobie rodziców * 2.2. Wiek dziecka a stres rodzicielski i utrudnienia w radzeniu sobie * 2.3. Różnice w odczuwaniu stresu i problemach w radzeniu sobie matek i ojców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * ROZDZIAŁ III. Wypalanie się sił rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * 1. Wypalenie – wybrane definicje i koncepcje teoretyczne * 1.1. Zespół wypalenia jako wielowymiarowy model wg Maslach * 1.2. Zespół wypalenia jako nieudane poszukiwanie egzystencjalnego znaczenia wg Pines * 1.3. Zespół wypalenia jako zakłócony model działania wg Burischa * 1.4. Zespół wypalenia jako brak zasobów wg Hobfolla * 2. Wypalanie się sił u rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju – przegląd dotychczasowych badań * ROZDZIAŁ IV. Uzasadnienie stanowiska badawczego * 1. Cel badań * 2. Model i zmienne * 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4. Organizacja i przebieg badań, sposób doboru grupy badawczej * 5. Charakterystyka badanej grupy * 6. Statystyczna ocena rzetelności użytych narzędzi pomiarowych * ROZDZIAŁ V. Wypalenie rodzicielskie – wyniki badań * 1. Współczynniki wypalenia – wyczerpanie i bezsilność – w zależności od zmiennych socjodemograficznych * 1.1. Analiza wartości średnich * 1.2. Analiza korelacji * 2. Typologia wypalenia – analiza skupień * 2.1. Analiza rozmiarów wypalenia rodzicielskiego dla matek i ojców * 2.2. Wartości odczuwanego stresu * 2.3. Radzenie sobie * 2.4. Rola wsparcia społecznego * 2.5. Poczucie własnej skuteczności * 2.6. Poczucie umiejscowienia kontroli * 2.7. Poczucie satysfakcji z życia i jakość życia * 2.8. Percepcja kryzysu rodzinnego * 2.8.1. Wewnątrzrodzinne sposoby radzenia sobie * 2.8.2. Zewnętrzne sposoby radzenia sobie * 3. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza korelacji * 3.1. Wypalenie a odczuwany stres i strategie radzenia sobie * 3.2. Wypalenie a wsparcie społeczne, poczucie własnej skuteczności, satysfakcja z życia, umiejscowienie kontroli i jakość życia * 3.3. Wypalenie a strategie zmagania się z kryzysem rodzinnym * 4. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza wielorakiej regresji liniowej * 5. Rozwój wypalenia rodzicielskiego w czasie – modelowanie dynamiki procesu * ROZDZIAŁ VI. Podsumowanie i wnioski końcowe * ANEKS 1. Konstrukcja i charakterystyka narzędzia do badania wypalenia rodziców – Kwestionariusza Wypalenia Rodzicielskiego * ANEKS 2. Zestawienie ważniejszych danych statystycznych * 1. Statystyki opisowe – badana grupa ogółem * 2. Statystyki opisowe – matki * 3. Statystyki opisowe – ojcowie * 4. Statystyki opisowe – 4 skupienia / badana grupa ogółem * 5. Statystyki opisowe – 4 skupienia / matki * 6. Statystyki opisowe – 4 skupienia / ojcowie * 7. Korelacje liniowe Pearsona pomiędzy WE i BS a zmiennymi osobowościowymi i środowiskowymi * Bibliografia * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronie [163]-177.
Wyrażam głębokie przekonanie, że recenzowana przeze mnie książka jest naukowo oryginalna i unikatowa pod względem treści. Podnosi zagadnienia o kluczowym znaczeniu społeczno-kulturowym i ukazuje je z wielu perspektyw teoretyczno-badawczych. Po pierwsze, pogłębia wiedzę na temat samego zjawiska emigracji, po drugie, przestrzeni transnarodowej - kategorii zyskującej na wadze i niezmiernie istotnej z punktu widzenia pedagogów, socjologów, ekonomistów, antropologów, politologów czy demografów, po trzecie, przedstawia potencjał poradniczy tkwiący w sieciach, wzbogacając konteksty i ramy dyskursu poradoznawczego, prowadzonego na poziomie akademickim i w środowiskach uprawiających poradnictwo, doradztwo lub terapię. Książkę warto polecić decydentom politycznym, badaczom i studentom. Z recenzji wydawniczej prof. UMK dr hab. Ewy Przybylskiej Autorka sprawnie przedstawia mechanizmy tworzenia się i obumierania sieci społecznego wsparcia. Mają one charakter zarówno formalny, jak i nieformalny, gdzie szczególnie interesujące jest to, jak kreują się oddolne struktury przepływu informacji i wsparcia. Otrzymujemy przy tym ciekawe analizy funkcjonowania głównych aktorów takich sieci - ich motywy, frustracje, doświadczenia. Z recenzji wydawniczej prof. DSW dra hab. Piotra Mikiewicza As far as I know, no one except Dr Slowik has analysed advice-providing networks existing among Polish migrants in the UK, other than to describe formal organisations such as NGOs and trade unions. Hence this book represents an original contribution to the sub-field of migration studies which is concerned with post-2004 Polish migration. Z recenzji wydawniczej prof. dr Anny White, University College London School of Slavonic and East European Studies
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56343 (1 egz.)
Kaucja: 36,90 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48509 (1 egz.)
Kaucja: 44,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48282 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z ang., duń. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48436 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2616, 2617 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. 4 s. okł.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Układ książki został tak pomyślany, by treści w niej prezentowane powiązane były ze sobą tematycznie. Stąd część pierwsza poświęcona została wybranym problemom funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. W częsci drugiej można zapoznać się z diagnostyką i symptomatyką zaburzeń rozwojowych. Część trzecia dotyczy możliwości zastosowania i efektywności różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży.
Wprowadzenie * I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. * II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych * III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5720, 5719 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4540 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej